سئو برای Local Search Algorithms

آشنایی با سئو محلی Local Seo + 10 روش بالا آمدن در نتایج

زیرا با بهبود رتبه‌بندی و ظاهرشدن در نتایج جستجوی محلی، کسب‌وکار شما به‌راحتی می‌تواند مشتریان نزدیک شما را جذب کند. زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات در نزدیکی مکان خود هستند، نتایج جستجوی محلی برای آنها اولویت بیشتری دارند و سئو محلی می‌تواند باعث افزایش ترافیک و فروش شود. آیا می‌خواهید وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل بدرخشد؟ همه چیز به درک دقیق الگوریتم‌های گوگل بستگی دارد! این سیستم‌های پیشرفته طراحی شده‌اند تا مرتبط‌ترین و مفیدترین صفحات را برای کاربران پیدا کنند و بر اساس عواملی مانند کیفیت محتوا، اعتبار بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی و تجربه کاربری، آن‌ها را رتبه‌بندی کنند. گوگل با به‌روزرسانی مستمر و معرفی جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، به دنبال ارائه نتایجی است که دقیقاً با نیاز کاربران همخوانی داشته باشد. از جمله عوامل کلیدی در local seo می‌توان به ثبت کسب‌وکار در Google My Business، استفاده از کلمات کلیدی محلی، دریافت نظرات مثبت از مشتریان و بهینه‌سازی وب‌سایت برای دستگاه‌های موبایل اشاره کرد.

گوگل مای بیزنس یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که متاسفانه در ایران قابل دسترس نیست. حالا این سوال پیش می‌آید که گوگل تمام این اطلاعات را از کجا می‌آورد؟ با اینکه در سالیان اخیر گوگل بسیار باهوش‌تر شده، اما هنوز نمی‌تواند این اطلاعات را به صورت خودکار از طریق سایتتان به دست آورد. به عنوان مثال، ساعت کاری، اطلاعات تماس و میانگین امتیاز هرکدام از این مکان‌ها در این بخش نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن روی هرکدام از آن‌ها هم می‌توان اطلاعات و موارد بیشتری مانند تصاویر و نوشته‌های آن مکان مشاهده کرد. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید.

به همین دلیل گوگل یک فاکتور خاص به نام “مجاورت” یا Proximity را در جستجوها در نظر می‌گیرد تا در نتایج یک “کلمه کلیدی محلی” با موقعیت مکانی را نمایش دهد. گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند. قابلیت‌هایی مانند Google Lens به کاربران امکان می‌دهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینه‌سازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهم‌تری در رتبه‌بندی پیدا کرده‌اند. کاربران اکنون می‌توانند یک محصول را در فروشگاه‌های آنلاین با جستجوی تصویری (Visual Search) پیدا کنند، به همین دلیل کسب‌وکارها باید روی بهینه‌سازی تصاویر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند.

این یک اشتباه رایج است؛ زیرا تصاویر، قدرت متن را ندارند و به‌راحتی برای موتورهای جستجو قابل دستیابی نیستند. بهترین مکان برای قرار دادن NAP در فوتر، هدر یا “صفحه تماس با ما” سایت است. در حالت‌های پیشرفته در این الگو با توجه به اطلاعاتی که گوگل از کاربر دارد (ایمیل، لوکیشن و..) حتی اگر نام شهر نیز وارد نشود، گوگل نتایجی را نشان می‌دهد که به شهر و مکان فیزیکی کاربر نزدیک‌تر باشند. در راهنمای جامع زیر به‌طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم که لوکال سئو Local seo چیست و با رعایت چه نکات یا ابزارهایی می‌توانیم به تقویت سئو محلی بپردازیم. بخش کوچکی که در آن به مخاطبان خود در مورد خدمات یا محصولات خود اطلاعات می‌دهید.

در این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشینی در کل متن، گوگل می‌تواند به خوبی مفهوم و کلیت متن را درک کند. با توجه به نام این الگوریتم، می‌توان دریافت که به قسمت‌های بالایی صفحات سایت کار دارد اما اسلايدر ها مورد هدف اين الگوريتم نيستند. با توجه به توضیح بالا، گوگل با الگوریتم کبوتر مکان شما را تشخیص می‌دهد و می‌تواند فروشگاه های کفش نزدیک شما را پیدا کند. قبل از اینکه درباره الگوریتم کبوتر صحبت کنیم باید بدانیم که سئوی محلی چیست؟ در واقع الگوریتم کبوتر و سئوی محلی به یکدیگر گره خورده اند. سایت های تازه تاسیس باید مدتی (بین 1 تا 4 ماه) را در سندباکس (به اصطلاح جعبه شنی) بگذرانند تا گوگل بتواند از کیفیت محتوای آنها مطمئن شود.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. در واقع میشه گفت این الگوریتم های گوگل برای سئو مثل رفیق برای ما میمونه رفیقی که نسبت به نیاز ما بهترین جواب رو پیدا میکنه به ما میده. در واقع میشه گفت بزرگترین و باهوش ترین الگوریتم های گوگل برای سئو در چند سال اخیر معرفی شد. در واقع الگوریتم MUM قطعه بعدی پازل گوگل در راه رسیدن به یک موتور جستجوی صرفاً معنایی است که به طور مداوم در حال بهبود زمینه جستجوها و محتوا است. البته گوگل با آگاهی از اینکه امروزه تبلیغات یکی از منابع در آمد عموم سایت ها می‌باشد؛ با سایت هایی که به طرق مناسب و درست و با در نظر گرفتن رضایت کاربران تبلیغ می‌کنند، مشکلی ندارد. الگوریتم کافئین گوگل نام سیستم ایندکسینگ بهبود یافته ای است که گوگل در سال 2009 برای موتور جستجوی خود اعلام کرد.

شما باید از همان دسته بندی استفاده کنید که قبلا با آن کار می کردید و نباید خود مختار باشید و دسته بندی جدید بسازید. زمانی که آدرس URL شما در GMB تفاوت داشته باشد با آدرس وبسایتتان، این برای گوگل یک پرچم قرمز است. طی مطالعه ای که سایت ماز داشت گفته بود که سیگنال های نقد و بررسی خیلی خوب ایفای نقش میکنند. طبق آماری که گوگل داده است، هم اکنون 20% از جستجو های گوگل از طریق گوشی و جستجوی صوتی انجام میشود. به عنوان مثال اگر ژاپنی را جستجو کنید این ابزار کلمه غذای فیوژن آسیایی را هم نشان میدهد. توضیح ساده ای که باید بگم این است که در حقیقت بخاطر اینکه نزدیکتر به مخاطب است گوگل آن را نتیجه برتر نشان میدهد.

در این روش بازاریابی با جمع‌آوری اطلاعات مکانی مشتریان، برای آن‌ها تبلیغات مرتبط و هدفمند ارسال می‌شود. استفاده از نظرات محلی یا Reviews Local نشان‌دهنده رضایتمندی مشتریان از کسب‌وکار شما است، به همین دلیل تأثیر زیادی در جذب مشتریان جدید و افزایش رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی محلی دارد. در سئو محلی به « Local Map Pack results » ، بسته نتایج نقشه محلی یا پنجره نقشه می‌گویند. این اصطلاح به یک قسمت از صفحه نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد که در آن نقشه‌ای به همراه برخی از مشاغل محلی که مرتبط با کلیدواژه جستجو شده است، نمایش داده می‌شود. نتایج نمایش‌داده‌شده در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و در کنار نقشه، لیستی از کسب‌وکارها، اطلاعات تماس، نمرات و بررسی‌ها و سایر جزئیات مرتبط با هر کسب‌وکار درج شده است. بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند.

وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. این ابزار وظایف مدیریت لیست‌های آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند. از الگوریتم های گوگل برای سئو میتوان به گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، مرغ مگس خوار، رنک برین، کبوتر، گورخر، الگوریتم Page Layout، الگوریتم PayDay Loan اشاره کرد.

گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. برای بهبود سئو محلی و افزایش دیده شدن کسب‌وکار در نتایج جستجوی محلی، استفاده از تکنیک‌های خاص ضروری است. یکی از مهم‌ترین این تکنیک‌ها، ثبت کسب‌وکار در Google My Business است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیقی از جمله آدرس، شماره تماس و ساعات کاری خود را به کاربران ارائه دهید.

محتوای سئوی محلی یک راه عالی برای ایجاد ترافیک محلی در وب سایت شما است. سئوی محلی به افزایش دید آنلاین کمک می کند تا مورد توجه مشتریان جدید قرار بگیرید. به عنوان مثال، می‌تواند به نمایه کاربری کسب و کار گوگل Google Business Profile  شما کمک کند تا در Local Pack بسته محلی رتبه بالاتری داشته باشد. ازاین‌رو شما می‌توانید از کاربران یا مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت داشتن از خدمات و محصولات شما، نظرات خود را در صفحات اجتماعی، گوگل مپس و سایت شما ثبت کنند. زمانی که شما می‌خواهید فرش خریداری کنید، به نمایشگاه‌های فروش اتومبیل می‌روید؟ مسلماً خیر پس شما نیز در وب‌سایت خود باید برای محصولات و خدمات مختلف خود، مجدد باتوجه‌به نیاز کاربران صفحات جداگانه‌ای طراحی کنید.

‏الگوریتم موش کور یا Possum‏ فرآیندی است که توسط موتور جستجو انجام می شود، تا سئو ‏محلی ‏را ‏مورد بررسی قرار دهد. این الگوریتم که کاربرد و عملکرد مشابهي با الگوريتم کبوتر دارد، سال ‏‏2016 ‏آخرین بروزرسانی خود را انجام داد. بدین ترتیب، موتورجستجوگوگل نیز برای یافتن این سایت‌های اسپم گونه، فعالیت خود را آغاز کرد. در همین راستا الگوریتم پنگوئن روش‌های تنبیهی را برای سایت‌هایی که چنین اقدامات اسپم‌گونه‌ای انجام می‌دهند، در نظر گرفته است. الگوریتم پنگوئن، سایت‌هایی که قصد دارند از طریق روش‌های اسپم؛ مثل لینک سازی اسپم، پر کردن صفحه با کلمات کلیدی و استفاده کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع سایت و … در نتایج جستجوی گوگل تغییر ایجاد کنند را جریمه خواهد کرد. الگوریتم رنک برین یک سیستم هوش مصنوعی است که در تاریخ 26 اکتبر 2015 توسط گوگل معرفی شد.

دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. وقتی که یه چیزی رو گوگل می‌کنید، ربات گوگل سریعا ایندکس رو بررسی می‌کنه و لیستی از وب‌سایت‌هایی که پاسخ شما رو دارند ارائه می‌ده. این نتایج بر اساس اینکه چقدر به جستجوی شما مربوط هستند رتبه بندی می‌شن. این رتبه بندی هم بر اساس معیارهای سئو داخلی یا on-page و هم بر اساس معیارهای سئو خارجی یا off-page انجام می‌شه.

بحث محتوا و معماری درست آن، پیش از گسترش مفهوم انتیتی هم در بهینه‌سازی وب‌سایت (Website Optimization) مطرح بود. طراحی خوشه‌ای (Pillar-Cluster) محتواها می‌تواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتی‎‌ها توسط گوگل باشد. این طراحی می‌تواند مباحث را در قالب خوشه‌های نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.ربات‌های گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی‌ هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده می‌کند. بنابراین سعی کنید محتواها را دسته‌بندی کرده و آن‌ها را به‌صورت خوشه‌ا‌‎ی طراحی کنید. وقتی گوگل تصمیم گرفت که به جای تمرکزِ صرف روی کلمات کلیدی، دید بازتری داشته باشد و معنا و مفهوم واقعی صفحات را درک کند، مفهوم انتیتی مطرح شد. در این راهنما از بخش آموزش سئو در سایت پارس‌پک، با مفهوم انتیتی‌ها به‌صورت عمیق آشنا شده و مثال‌هایی را از انواع آن‌ها می‌بینید.

به‌عبارت بهتر، تولید محتوا باید ابتدا با هدف جواب دادن به سوال کاربر و پاسخ‌گویی به نیاز او تولید شود و رضایت کاربر می‌تواند رضایت موتورهای جستجو را نیز به‌دنبال داشته باشد. در بخش‌های قبلی به مفهوم سئو محلی و چند مورد از اصلی‌ترین تکنیک‌های آن به‌طور مختصر اشاره کردیم. نحوه کار سئو محلی در سطوح بالا و به‌صورت حرفه‌ای مانند جستجوهای طبیعی گوگل عمل می‌کند. زمانی که کاربری عبارتی را در گوگل وارد می‌کند، این موتور جستجو برای پیدا کردن مطلوب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج به «عبارت مورد جستجوی کاربر» (Search Query) فهرست خود را بررسی می‌کند. اهمیت نتایج محلی فقط محدود به کاربران نیست و طبق آماری دیگر ۲۹ درصد از کل صفحات نتایج جستجوی گوگل دارای «لوکال پک» یا همان نتایج نقشه‌دار به‌همراه آدرس و تصاویری از پیشنهادات گوگل هستند.

یکی از تصوراتی که افراد قبل از شناخت دقیق لوکال سئو دارند، مجزا بودن آن از سئو است. ولی در واقع سئوی محلی یکی از شاخه‌های سئو است، با این تفاوت که در Local SEO روی بهینه سازی سایت برای یک محدوده مکانی خاص تمرکز داریم؛ در واقع سئوی محلی بخشی از قلمرو سئو است، با این تفاوت که متمرکز و محدودتر است. اگر بخواهیم خلاصه‌وار جواب سؤال شما را بدهیم، باید بگوییم که سئو و بهینه‌سازی سایت روی جذب ترافیک از سراسر کشور یا حتی مشتریان بین‌المللی تمرکز دارد؛ ولی سئو محلی بر جذب مشتریان محلی و همشهری‌های کسب‌وکار تمرکز دارد. اهمیت سئو محلی به دلیل تغییر رفتار مصرف‌کنندگان در جستجوی خدمات و محصولات است. بسیاری از افراد به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که در نزدیکی خودشان باشد و به همین دلیل، سئو محلی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. در پایان ذکر این نکته ضروری است که انجام سئو محلی محدود به کسب و کارهای حضوری نیست و فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنند.

البته الان اگه مقداری داخل کلمات تغییری ایجاد کنیم نتایج به اون صورت برای ما تغییر نمیکنه چون هنوز هوش مصنوعی گوگل در حال یاد گیری هست. با توجه به این موارد می‌توان گفت که الگوریتم MUM چندزبانه است و اطلاعات را از فرمت‌های رسانه‌ای مختلف برای پاسخ به سؤالات پردازش می‌کند. این الگوریتم علاوه بر متن، تصاویر، ویدئو و فایل‌های صوتی را نیز درک می‌کند. ‌‌موبایل ‌فرندلی ‌بودن ‌سایت ‌نه ‌تنها ‌به ‌شما ‌کمک ‌می ‌کند ‌ترافیک ‌بیشتری ‌را ‌جذب ‌کنید، ‌بلکه ‌به ‌نرخ ‌تبدیل‏Conversion ‎Rate‏ ‌نیز ‌کمک ‌می ‌کند. انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار می‎گیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد.

این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در Google و دیگر پلتفرم‌ها ثبت کنند. اطلاعات کسب‌وکارتان را در دایرکتوری‌های معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر نظرات مثبتی دریافت کردید، از مردم برای به اشتراک گذاشتن نظراتشان تشکر کنید. وقتی کاربران نظرات منفی می‌گذارند، به مشکلات آن‌ها بپردازید و سعی کنید تجربه را برای آنها بهتر کنید. این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید. با این حال اگر به دنبال آموزش‌های گسترده و عمیق‌تر برای توسعه دانش خودتان هستید، دوره آموزش سئو ما می‌تواند برای شما مناسب باشد. ما در این صفحه علاوه بر آموزش اصولی، منابع آموزشی بسیار معتبری را نیز به شما معرفی کرده‌ایم، که فقط کافیست کمی زمان بگذارید و از تکنیک‌ها و راهکارهای طلائی که در آنها آموزش داده شده، بهره ببرید. در این پلتفرم ما به داشبورد فهرست محلی دسترسی داریم، و می‌توانیم عملکرد کلی پروفایل آنلاین خودمان را ردیابی و بهینه کنیم.

اگر دقت کنید میبینید که رتبه بندی ها در حومه شهر بهترین هستند و وقتی به مرکز شهر میرویم این نتایج بدتر می شوند. اگر شما کسب و کاری را دارید که میخواهید در محلی موفق بشوید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم. اگر دقت کرده باشید، تمام نکات و اقداماتی که تا اینجا مطرح کردیم، در سایت‌هایی به جز سایت خودتان باید انجام شوند. به این تاکتیک‌ها، تاکتیک‌های آف-سایت (off-site) سئوی محلی گفته می‌شود. تقریبا تمام اطلاعاتی که در این بخش نمایش داده می‌شود، توسط کاربران نقشه گوگل و یا از حساب Google My Business استخراج می‌شود.

اکنون که با تفاوت این دو آشنا شدیم، اجازه دهید که در ادامه نگاهی به موضوع تقویت سئوی محلی سایت داشته باشیم و به بررسی راهکارهای مفید در این باره بپردازیم. لینک بیلدینگ محلی به فرایند ساخت و ایجاد لینک‌های ورودی (backlink)از وب‌سایت‌ها و منابع محلی مرتبط با کسب‌وکار شما اشاره دارد. این لینک‌ها می‌توانند به بهبود سئو محلی و قابلیت دسترسی به حرفه شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. قرارگرفتن در لینک اول در صفحه نتایج جستجو و نظرات مثبتِ مشتریان قبلی، به کاربران جدید این اطمینان را می‌دهد تا به کسب‌وکار شما بیشتر اعتماد کنند. برخی از کسب و کارها مثل هتل‌های زنجیره‌ای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند.

اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. برخی از تغییرات در داخل الگوریتم ایجاد می‌شود که معمولا بسیار احساس نمی‌شود. بررسی الگوریتم های مورد استفاده موتورجستجو گوگل و رعایت آنها بسیار مهم است اما در مقابل رعایت نکردن آن و یا در واقع به بازی گرفتن آن نیز به همان اندازه مهم خواهد بود. اگر به رتبه بندی بالای سایت خود اهمیت می‌دهید رعایت الگوریتم‌های جدید گوگل در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستحجو بسیار موثر خواهد بود. برای جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو بر روی سیگنال هایی از جمله محتوای محلی، صفحات پروفایل اجتماعی، پیوندها و استنادها تکیه می‌کنند تا مناسب ترین نتایج محلی را به کاربر ارائه دهند.

الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. اما در بحث Entity در گوگل‎، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب می‌کند.می‌توانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.

این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. اگر این لینک از سایت‌های معتبر محلی و فعال در همان جغرافیا باشد، اهمیت زیادی دارد. زیرا این سیگنال را به گوگل می‌دهد که کسب و کار هم در همین منطقه فعالیت می‌کند. لینک گرفتن از وب‌سایت‌های اتحادیه، اتاق‌های بازرگانی، شرکت‌های تبلیغاتی محلی، انجمن‌های منطقه‌ای و.. گوگل به‌وسیلۀ خزنده‌هایی که دارد به خوانش محتواهای صفحات وب می‌پردازد و براساس معیارهایی آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

چراکه یکی از شگردهای گوگل برای شناخت انتیتی‌ها، پیدا کردن کلمات مشابه یا هم‌معنی در محتوا است. برای مثال اگر کلمات «آب» و «رودخانه» را در محتوا بگنجانید، گوگل به سمت آب در طبیعت می‌رود و نه آب معدنی یا آشامیدنی. سئو در گذشته به انتخاب یک کلمه کلیدی و تکرار چندباره آن در قسمت‌های محدودی از محتوا محدود می‎‌شد. اما در سئوی موجودیت‌محور، باید به شیوه‌های مختلف، سرنخ‌هایی را درباره موضوع محتوا به گوگل بدهید.آموزش Entity در سئو، شامل چندین تکنیک‌ است که در ادامه آن‌ها را می‌بینید. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

تجربه نشان می‌دهد استفاده کردن از کلمات کلیدی محلی یا عبارات کلیدی که به موقعیت مکانی ارائه محصولات و خدمات اشاره دارند در «قسمت بالایی صفحه» (Above The Fold) می‌تواند رتبه نتایج محلی جستجو را به‌میزان زیادی افزایش دهد. به طور مثال، اگر شما یک فروشگاه فیزیکی برای فروش لبنیات سنتی دارید که محصولات خود را به مشتریان محلی عرضه می‌کنید، سئو محلی برای شما بهترین راهکار است. در واقع شما با بهینه‌سازی وب‌سایت و اطلاعات برای سئو محلی، می‌توانید بیشترین توجه مشتریان محلی را به خود جلب کنید و رقبای خود را در این بازار کنار بزنید. سئو محلی به شما کمک می‌کند تا در میان رقابت کسب‌وکارهای مشابه در منطقه خود برتری پیدا کنید و با جلب‌توجه کاربران محلی و افزایش دسترسی آن‌ها به خدمات و محصولات خود، رشد و توسعه قابل‌توجهی را تجربه کنید. با استفاده از روش‌های سئو محلی، شما می‌توانید به طور مستقیم با جامعه محلی ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) که در سال 2013 معرفی شد، با هدف درک دقیق‌تر معنای جستجوهای کاربران و ارائه نتایج مرتبط‌تر طراحی شده است.

در ادامه به برخی از روش‌هایی یا بررسی یک چک ‌لیست افزایش بازدید سایت که می‌تواند باعث بهبود و ارتقای سئو محلی شوند، می‌پردازیم. سئو ارگانیک و سئو محلی دو روش کاملاً متفاوت در بهبود رتبه و جذب ترافیک در وب‌سایت‌ها هستند. البته لازم به ذکر است که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل معمولاً هر چند وقت یکبار و با گذر زمان تغییر می‌کند و فاکتورهای جدیدی به آن اضافه شود. گوگل معمولاً این تغییرات را برای بهبود نتایج جستجو، به‌روزرسانی می‌کند. توجه کنید که گوگل پشتیبانی خودش را برای کد اسکیما های Local Business و Organization متوقف نکرده است.

برای بهبود سئوی لوکال برای این گونه از کسب و کارها باید برای هر لوکیشن یک صفحه مجزا بسازید و آن صفحه را با اطلاعات مربوطه به آن لوکیشن نظیر آدرس، نقشه، و کلمات کلیدی مرتبط در محتوا و عناوین و توضیحات متا بهینه سازی کنید. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. گوگل از سال 2004 برای ایجاد رقابت عادلانه بین کسب و کارها و دسترسی سریع کاربران به صفحات با کیفیت و حل مشکل رتبه بندی وب‌سایت‌ها از الگوریتم (یا بهتر است بگوئیم تئوری سندباکس) استفاده کرد. سندباکس گوگل مانند یک فیلتر برای مهمترین کلمات کلیدی شما عمل کرده و صفحات شما مقدار کمی از ترافیک ارگانیک را جذب می کند. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود.

با استفاده از روش‌های سئو محلی، می‌توانید در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوید و رقابت‌پذیری خود را در بازار محلی تقویت کنید. اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کرده‌اید، باید وبسایت‌تان را با استراتژی سئو محلی بهینه‌سازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایت‌تان بگنجانید. با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند.

صحبت از محتوا در چینش استراتژی سئو محلی به این معنی است که هر پست جدید در وبلاگ می‌تواند برای هدف‌گذاری روی عبارت جستجوی محلی خاصی استفاده شود و فرصت جدیدی برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو در اختیار شما قرار دهد. NAP به معنای نام (Name)، آدرس (Address) و شماره تماس (Phone number) است. زیرا استفاده صحیح از NAP در به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را در نتایج سرچ محلی نمایش دهند و به کاربران کمک کنند تا به‌راحتی شما را پیدا کنند. سایت‌های محلی دیگر می‌توانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایت‌های معروف و پر ترافیکی باشند. با این کار شما به گوگل ثابت خواهید کرد که در یک منطقه یا شهر حضور دارید و سایر کسب و کارهای موجود در شهر به شما اعتماد دارند. این مساله خود بر اعتبار کسب و کار شما نزد گوگل و در الگوریتم جستجوی محلی گوگل خواهد افزود و منجر به افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

با توجه به اینکه بیشتر کاربران امروزی از دستگاه‌های موبایل برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند، سئو لوکال چیست؟ این فرایند به ابزاری ضروری برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است که می‌خواهد در بازار رقابتی امروز موفق باشد. سئو ارگانیک به بهبود رتبه و جذب ترافیک ارگانیک در نتایج جستجوی عمومی (بدون درنظرگرفتن مکان جغرافیایی) می‌پردازد. هدف اصلی سئو ارگانیک، بهبود موقعیت وب‌سایت شما بر اساس کلمات کلیدی و محتوای مرتبط در نتایج موتورهای جستجویی مانند گوگل است. عواملی مانند محتوای خوب، استفاده از بک‌لینک‌ها و سرعت بارگیری صفحات وب، بهینه‌سازی تصاویر از جمله مسائلی هستند که در سئو ارگانیک در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین کسب و کارهایی که می‌خواهند برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، افزایش ترافیک و جذب لید (Lead) در محله مشخصی فعالیت کنند، باید از سئو محلی استفاده کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری